Az autóközpontú városban az emberek mára inkább kerülik a gyaloglást, ami tovább erősíti az egészségtelen életmódot. Barcelonában évente 3500-an halnak meg idő előtt légszennyezés miatt, valamint a lakosság 61%-a egészségtelen szintű zajszennyezésben él. Az új terv célja, hogy 21%-kal csökkentsék a fogalmat és az utak 60%-át visszaadják a gyalogos forgalom számára. Emellett több zöldterület és kerékpársávok kialakításával is segítenék a szabadtéri tevékenységek terjedését. A projekt megvalósulása érdekében a városvezetés úgynevezett szuperblokkokat alakít ki, amik közlekedési folyosóként szolgálnak a városban, míg az ezek közti területeket megtisztítják az autóktól, visszaadva azokat a gyalogosoknak.
A becslések szerint 2050-re a világnépesség kétharmada városokban fog élni, aminek következtében két út lehetséges. Az egyik a jelenlegi állapot fenntartása, azaz még több autó, még nagyobb zaj és környezetszennyezés, ami mind a klímaváltozást mind az egészségügyi problémákat felerősíti. A másik út azonban a városi környezet gyökeres újragondolása arról, hogy mit is jelent városokban élni. Több város életében is eljön majd az a pont, amikor a környezetszennyezés már az alapvető életfeltételeket veszélyezteti, így elkerülhetetlen lesz a változás.
Ahogy Janet Sanz, Barcelona környezeti és mobilitási tanácsosa fogalmaz, a terv a városökológia lényegét fogja össze. Mediterrán városként a Barcelonában élő emberek különösen sok időt töltenek az utcákon, ezért elengedhetetlen, hogy egy olyan környezet jöjjön létre, amiben a zöld területeket nem csak hírből ismerik az ott lakók, hanem az a mindennapi élet része. A projekt végső célja, hogy Barcelona ismét élhető város legyen.
forrás : portfolio.hu
Share this: Ne csak olvasd, oszd is tovább
A Hír Ami Számít LÁJKOLJ A FACEBOOK-ON
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése